Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under november 2009

Av Lillis - 30 november 2009 11:24

 Behöver väl inte skriva om vad vi har för väder, det förstår väl alla ändå men det är varmt ute. Nu måste jag gnälla lite, tycker inte att jag sovit något i natt, har svettas och så fort jag kommit över på höger sida har jag vaknat av det det gjort ont i armen där dom tog sprutan, så nu känns det bättre så det ska nog gå vägen det här oxå. På eftermiddagen så kommer Rita över till mig och fikar.I kväll så får jag titta på Livit i Fagervik

Önskar er alla en bra dag

Av Lillis - 29 november 2009 10:48

En dimmig och grå 1: adevent.Så mysigt i morse att få tända det första ljuset till en kopp kaffe  och sitta och ha det gott. Carina ringde och sa att jag skulle vara klar till 8,30 för då skulle vi åka och vaccinera oss, så vi var klara inom en timme men fy sjutton vad frusen man blev när man stog i kö och väntade,nu får man hoppas att man inte blir dålig.Funderar om jag ska gå på julskyltning på eftermiddagen men det vädret utvisa

Önkar er alla en bra 1: advent  

Sol

Av Lillis - 27 november 2009 12:13

I dag har vi en vacker dag med strålande sol Nu är adventsstjärna och stakarna på plats så nu är det bara att tända dom när det blir mörkt det blir så vackert och fint.Var ner på stan och köte lite glögg som jag tänkte smaka av i kväll och det ska smaka bra. Kan tala om att det gick bra för Carina i går så i dag arbetar hon som vanligt men är väldigt öm i halsen och det kan man förstå

Önskar er alla en bra och skön helg

Av Lillis - 26 november 2009 11:52

Sol och regn om varannat men luften är behaglig.På förmiddagen så har jag städat i mitt krypin, så nu är de skapligt till första advent, nu är det bara att sätta fram

adventsstakarna men det gör jag i morgon. Under dagen så ska Carina upp på Las för en lättare opration för att vidga strupen dom sätter in ett nät som dom blåser in luft så att strupen vidgas och det håller ungefär 3-4 månader och då hinner hon äta upp sig lite.Till förra julen så var det tragiskt att se henne äta då fick hon bara i sig potatismos och barnmat och som mamma blir man så ledsen.Men i år så ska det bli skönt att se att hon kan äta julmat som hon älskar

Önskar er alla en bra torsdag

Av Lillis - 25 november 2009 12:46

Regn och rusk så det står härliga till.Trotsade regnet och gick ner på stan så nu är jag klar med julklapparna,så skönt att ha det gjort tycker inte om att trängas med massa folk, passade även på att köpa julkort så nu är det bara att sätta sig och börja på att skriva.På eftermiddagen ska Peter och jag hem till Rita han ska hjälpa henne med datorn.I kväll så ska jag besöka våra bönder och se hur det går

En bra onsdag önskar jag er alla

Av Lillis - 24 november 2009 11:51

Har varit ute på min vanliga promenad,varmt och skönt och en så länge har vi

uppehållsväder och det är skönt. Har inget att skriva om i dag men vill i alla fall visa att jag lever. I kväll så ska jag titta på Plastkkirurgerna,tycker att det är lite läskigt men jag blundar mellan varven

Önskar er en fortsatt bra tisdag

Av Lillis - 23 november 2009 11:14

Sol och regn i en salig blandning. Har putsat köksfönstret mellan regnskurarna och satt upp nya gardiner så det är fint till första advent, nu så springer tiden i väg i en rasande fart. Sitter och väntar på att tiden ska vara inne så jag får gå ner på stan och klippa mig,ser ut som en golvmopp i huvudet blir skönt att bli av med lite hår. I går var Carina och hennes sambo Jarri över och hjälpte mig att få upp en hylla i badrummet och eftersom det skulle borras så fixar jag det inte själv, skönt att få det gjort.

 Önskar er alla en bra dag

Av Lillis - 21 november 2009 11:56

En dag med SOL vad kan man mer begära och varmt och skönt är det ute.Lovade att berätta vad jag åt i går när vi var på Papas Tapas,det blev ju det jag brukar äta,Vitlök o Chili marinerade Tigerräkor som halstras i sitt skal serveras med Aioli.

Två stycken små oxfilespett som serveras med klyftpotatis o Aioli grönsaker och till maten så delade vi på en flaska rött,sedan gick vi hem till mig och fikade.

I dag så blir det lugnt och fridfullt oss mig

Snuttan och jag önskar er alla en bra helg  

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards