Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under januari 2010

Av Lillis - 30 januari 2010 11:40

Svinkall morgon -18,5 grader.Hade helst av allt velat varit inne men jag glömde att köpa kattmat i går så jag var tvungen att gå ut och fy sjutton vad jag frös

Kvällen i går var så bra med god mat och vi delade på en flaska rött,men maten blev ju desamma som alltid. Vitlöksmarinerade tigerräkor. Två oxfilespett

Visar bild på stället och maträtterna

Önskar er en bra lördag 

Så här ser det ut

 

Oxfile på spett


 

Vitlöksmarinerade tigerräkor. 

Av Lillis - 29 januari 2010 11:16

 Nu på morgonen var det kallare igen -10,4 grader. Snöade under förmiddagen men nu har det slutat och solen tittar fram, så skönt.

 I kväll ska Rita och jag till Papas Tapas och äta, får se om det blir samma rätter som alltid eller om ja prövar något nytt. Berättar i morgon vad jag åt. Sen går vi hem till mig och fortsätter kvällen med att titta på Let's dance

Önskar er en skön och bra fredag


Av Lillis - 28 januari 2010 11:53

 Snö så långt ögat kan se och det snöar fortfarande. Har varit ute och gått en promenad, men det är svårt att ta sig fram eftersom dom inte hunnit att plogat på vissa ställen.Nog talat om detta när jag var ute så passade jag på att köpa massa smågodis så nu förstår ni vad jag gör när jag sitter framför datan.

Här kommer några kort från Stadsparken

Önskar er en bra torsdag     

Av Lillis - 27 januari 2010 12:08

 Snön bara vräker ner och blåser gör det oxå, inte ett dugg skönt. Trotsade ovädret och gick ner på stan och köpte hårfärg, så under dagen ska jag ta och sätta i färg i håret och då känner man sig som ny igen.

 Mina små fiskar har fått snyggt och rent, så nu behöver jag inte göra rent förrän om en månad.

  I kväll så ska jag titta på Robinson och se hur det går för dom för nu börjar det att bli spännande

En bra och skön onsdag önskar jag er alla

Av Lillis - 26 januari 2010 11:26

 Nu har det börjat att snöat igen, tycker att det räcker med det som var,

-8,8 grader har vi.

Då var det åter dax att vara fisk och lägenhets vakt. I morse så åkte Peter igen till Sundsvall på jobb, så den här gången var han hemma en vecka.Känns så skönt att kunna hjälpa till och man känner sig behövd. Men det är lite läskigt att dom ska behöva köra bil så långt och i detta väder, Jag hoppas att allt går bra för dom

 På eftermiddagen så får jag främmande av en god vän som jag inte träffat på länge så det ska bli så roligt

 Önskar er alla en bra dag

Av Lillis - 25 januari 2010 11:26

 Nu har vi fått lite kallare igen -6,9 grader i morse men jag tyckte att det var ganska så skönt ute

 Åter dax att springa några varv upp och ner i tvättstugan, men så skönt när tvätten är avklarad.

Har kokat Rotmos på morgonen, så senare under dagen så ska jag äta Rotmos och fläskkorv ska bli så gott. Annars så händer det inte så värst mycket, sysslolös behöver jag ju inte vara det finns ju alltid något att plocka med

Önskar er alla en bra och fin måndag  

Sol

Av Lillis - 23 januari 2010 11:52

 En vacker och fin lördag med sol. I går eftermiddag så träffades min bloggvän Margit och jag och som vi hade bestämmt så åkte vi till Tuna Park som är ett stort köpcenter här i E-tuna. Vi gick och tittade i affärerna och sedan gick vi och åt

Thai mat som smakade bra.Här ser ni Margit.Sedan så fortsatte vi hem till Margits övernattnings lya och drack kaffe och fortsatte att prata.Tack Margit för en trevlig eftermiddag. Önskar er alla en bra lördag

  

Av Lillis - 22 januari 2010 11:43

Veckorna rullar på i en rasande fart. I dag har vi bara -3,3 grader,men det är gråkallt och inte ett dugg skönt ute.

Var ju i går på Manikyr,det var så skönt att bli ompysslad en timme, och resultatet ser ni på bilden.

På eftermiddagen så ska jag träffa Margit en bloggvän vi pratade om att åka till

Tuna Park där vi ska äta mat tillsammans och umgås.

Och eftersom det är fredag så är det Let's dance som gäller i kväll

Önskar er alla en bra fredag  

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Skapa flashcards