Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under november 2010

Av Lillis - 30 november 2010 11:32

Började min tisdag med ett pass i tvättstugan, så nu är det avklarat för denna gång.

-11grader i morse och det ser nästan ut som solen försöker att titta fram.

Trotsade kylan och gick ner på stan, hade lovat Carina att uträtta lite saker åt henne som hon inte hinner på sin lunch och jag går ju ändå hemma på dagarna så jag tycker att det är kul att hjälpa till.

Så mycket folk på stan det märks att folk har börjat att julhandla.

Nu har Anita kommit hem efter sina 6veckor i Spanien så nu har jag inte hennes lägenhet att passa längre

Nu önskar jag er alla en bra tisdag, ta hand om er

Av Lillis - 29 november 2010 12:13

 En vacker vinter dag med strålande sol, -11 grader har vi.

Det ser så skönt ut när man tittar genom fönstret men när man kommer ut så är det så kallt men kallare lär det väl bli.

I dag så är jag precis tom i huvudet vet int vad jag ska skriva om, men ni ser ju i allafall att jag lever och har hälsan

Vi hörs i morgon och till dess så får ni ha en bra måndag

Av Lillis - 28 november 2010 11:15

  

 Har varit ut på en morgon promenad och tittat på alla fina stjärnor och stakar i fönstrerna var så vackert, men fy sjutton vad det blåser kallt, och vi har även fått lite snö i natt.

 I går så var Rita och jag på julmarknad. Vi gick först till Gamla Staden men där var det bara några stånd, blir nog mer i dag. Därefter så fortsatte vi till

Rademachersmedjorna och där var det så mycket folk, roligt att gå att titta i alla stånden och i dom små husen, det är ett mysigt ställe. Kommer några kort därifrån

När vi hade gått några timmar så fortsatte vi till Atena och åt lite mat, sedan gick vi hem till mig och fikade och drack glögg. Klicka på bilderna

Önskar er alla en bra och fin 1:a Advent           

Av Lillis - 27 november 2010 10:03

 Först så vill jag tacka Cina som gjort så  julfint åt mig här på bloggen

Här snöar det som bara den och är -7 grader.

Om en stund så ska Rita och jag gå på Julmarknad hoppas att det är lite och titta på förra året så tyckte jag att det var så dåligt, kameran får följa med.

Ja lovade att ni skulle få se mina julstjärnor och min lilla kottegran, korten är inte så bra har inte lärt mig riktigt hur kameran funkar. Klickbilder som vanligt

En bra lördag till er alla vi hörs i morgon         

Av Lillis - 26 november 2010 12:12

 -8 grader kallt nu på morgonen, tyckte inte att det kändes så kallt men i dag så blåser det inte här hos mig.

 Har varit ner på stan och handlat glögg och ljus. När jag i alla fall var på stan så passade jag på att gå in på Kapp Ahl och kan ni tänka er att där hängde en Tunika som jag gillade så den blev min.

Nu är mina adventsstjärnor på plats och även min lilla Kottegran, kommer kort i morgon på detta.

Har även varit upp till mitt barnbarn Peter och hjälpt honom med adventsstjärnan och adventstaken så nu är det fixat.

Önskar er alla en bra och mysig fredag  

Av Lillis - 25 november 2010 10:01

    Snöar och blåser så det står härliga till.

Har ju haft min cykel stått ute på gården, men nu har jag ställt ner den i källaren

och där får den stå i värmen över vintern och det får komma fram igen när snön har försvunnit.

Tänker hålla mig inne i dag har inget ut att göra i detta väder.

 Jag har en November Kaktus efter min mamma och den har inte blommat på flera år, men nu är det jätte-mycket knopp i den och några blommor har redan slagit ut, har tagit ett kort på den så ni får se hur den ser ut.

 I kväll är det Robinson som gäller för mig

En bra dag till er alla  

Av Lillis - 24 november 2010 11:46

 Blåser lika jäkligt i dag, men var i alla fall tvungen att gå ut och handla lite, annars hade jag varit inne i stugvärmen.

I dag så har jag inte legat på latsidan, har städat och fejat, julgardinerna hänger där dom ska hänga. Så nu är det bara julstjärnorna och stakarna som fattas, men dom sätter jag fram i slutet av veckan.

I kväll så ska jag fortsätta titta på Bonde söker fru och se hur det går för dom, och se om någon hittar sin kärlek

En fortsatt bra dag till er alla

Av Lillis - 23 november 2010 11:16

 Det blåser nordan, snön yr och kallt som bara den inte ett dugg skönt.

Har varit ner på stan och fixat en ny Adventsstjärna passade oxå på att köpa julkort så då är det oxå klart, det är bara att sätta sig att skriva.

 Var precis genomfrusen när jag kom hem från stan.

 Helst av allt så skulle jag vilja vara inne resten av dagen men på eftermiddagen så

ska jag till tandläkaren och ta bort några stygn i överkäken och det blir skönt att bli av med dom har ju varit lite svårt att äta vissa saker.

Nu mina vänner slutar jag mitt inlägg för i dag

 Ha det gott och var rädda om er

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Skapa flashcards