Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under maj 2012

Av Lillis - 31 maj 2012 11:52

                                  I dag så har vi sol och moln i en ända röra, men tyckte att det var skönt ute.

                                  Det var någon som undrade om jag var tvungen att springa varje vecka på

                                  Vårdcentralen, men det ska jag inte nu får jag invänta tills läkaren hör av

                                  sig,trycket har varken gått upp eller ner.

                                  I går eftermiddag så tog jag och smetade in lite färg i håret och det blev

                                  ganska så bra om jag får säga det själv.

                                  Ni kanske kommer i håg att jag berättade tidigare om en klänning som

                                  skulle sys upp efter mina mått och i går så fick jag den, rena drömmen,

                                  och den sitter jättebra på mig, men den ska inte andvändas förrän

                                  den 1 September. Nu går jag och väntar på barnbarnet Maria som

                                  kommer och ska kolla på klänningen, så får jag höra vad hon tycker.

                                       EN FORTSATT BRA OCH SKÖN DAG TILL ER  

Av Lillis - 30 maj 2012 11:55

                                      Sol från och till, så kalla vindar i skuggan, förstår inte

                                      att den härliga sommarvärmen försvann.

                                      Har nu varit ute och gått en skaplig sväng passade även

                                      på att köpa jordgubbar som var så söta och goda.

                                      I morgon så är det åter dax för ett besök på

                                      Vårdcentralen och kolla trycket igen.

                                      Har inte något mer att skriva om för dagen så jag

                                      slutar mitt inlägg med några foton som plåtat.

   

                     EN BRA OCH SKÖN DAG ÖNSKAR JAG ER ALLA 


Av Lillis - 29 maj 2012 13:23

                                     Under morgonen så sken solen så fint, men fy sjutton vilka

                                      kalla vindar,längtar att värmen ska komma tillbaka.

                                      Nu har Siv och jag varit på stan i några timmar, trevligt

                                      som vanligt, vi var och åt lunch och fikade.

                                      Det ända jag köpte var en liten bordslykta med solceller

                                      att ha på balkong bordet,köpte även hårfärg och så beställde

                                      jag tid hos en av Carinas jobbarkompisar för att få hjälp med

                                      håret, då vi ska på bröllop 1 September och lördan efter så

                                      ska jag på 60 års kalas.

                                      Som ni ser på kortet av mig så är jag kortklippt nu fick jag

                                      order att låta håret växa ut lite, går ju att göra mer med ett

                                      lite längre hår, men hur ska jag klara detta det återstå att se

                                          EN FORTSATT BRA TISDAG TILL ER  

Av Lillis - 28 maj 2012 11:11

                               Och helgen är över för denna gång och allt återgår till

                                det vanliga. I dag så lyser solen med sin frånvaro och

                                det blåser som bara sjutton. Men tyckte ändå att det

                                var ganska skönt när jag var ute på min promenad.

                                I går så var jag ju ut till min dotter och hennes sambo

                                i Vilsta och firade Mors dag, satt ute i några timmar i

                                det varma och sköna vädret som var i går, så nu har jag

                                fått lite färg på mig. Jag måste visa kort på blomman

                                som jag fick av Carina, så fin

                                 EN FORTSATT BRA MÅNDAG TILL ER ALLA  

Av Lillis - 27 maj 2012 11:19

                               I går så hände det mycket på stan, det var Springpride så

                               Greta och jag var ner på stan och tittade. Det var uppträdande

                               och så var det även en Pride parad genom stan, så mycket folk

                               som var ute och tittade på detta, kul att dom ordnar lite

                               saker i stan. Blev inga foton för kameran låg kvar hemma.

                               Senare under kvällen så kammade ju Loreen hem visten till

                               Sverige ett stort Grattis till henne.

                               Nu efter lunch så ska jag åka ut till Vilsta och till Carina och

                               dricka Morsdags kaffe och det ska smaka bra.

                                EN FORTSATT HÄRLIG DAG TILL ER ALLA

Av Lillis - 25 maj 2012 11:44

                                 Nu under morgonen så har snabeldraken fått kommit fram och

                                 luftat sig, tror att han tyckte det var kul att få göra lite nytta

                                 för sig för han var inte vresig och sur i dag.

                                 Lika vackert och skön väder har vi även i dag, Jag njuter.

                                 När jag hade städat klart var det bara att gå ut i det fina

                                 vädret, först blev det en promenad och sedan gick jag för

                                 att handla hem lite mat till helgen, för äta måste man ju.

                                 Gick oxå och köpte mig ett Parasoll till balkongen , för annars

                                 så går det inte att sitta där på eftermiddagarna.

                                 I kväll är det Let's dance som gäller ska bli så spännande

                                 och se vilka par det är som går till finalen.

                                  EN BRA OCH SKÖN FREDAG ÖNSKAR JAG ER

                               

Av Lillis - 23 maj 2012 12:21

                            Vilka härliga dagar vi har så varmt och skönt, så nu är det bara

                             att suga i sig åt sig av värmen och vara ute så mycket man kan.

                             I dag så hade jag åter en tid att passa, skulle vara på

                             Vårdcentralen och kolla blodtrycket.

                             Tog cykeln och hojade iväg, innan besöket på Vårdcentralen så

                              gick jag in i Rothoffsparken för att se om det kommit upp

                              några nya växter och även finna lite ro och slappna av.

                              Besöket på Vårdcentralen var positivt nu hade trycket gått

                              ner lite till och glad för det är jag. Efter besöket tog jag min

                             cykel och cyklade en skaplig sväng, köpte mig en glass och satte

                             Mig på en parkbänk och bara njöt av allt det fina som finns nu.

                            .      

                                EN BRA OCH FIN DAG ÖNSKAR JAG ER ALLA

Av Lillis - 22 maj 2012 13:55

                                         Lika vackert väder har vi dag som det var i går.

                                         I dag så har det blivit lite dålig tajmning, ville ju

                                         gärna titta på lilla Edtells dop, hann och se när

                                         gästerna anlände till Kyrkan, sen var det bara att

                                         sätta sig på cykeln och cykla till Mälarsjukhuset och

                                         tandhygienisten inte ett dugg kul och det är smällar

                                         man får ta. Får titta på reprisen av dopet i kväll

                                         för detta vill jag inte missa.

                                         Nu måste jag få visa mina fina Pelargoner som jag nu

                                         satt ut på balkongen och genast så ser det bättre ut.

                                           EN FORTSATT BRA DAG ÖNSKAR JAG ER ALLA  

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards