Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under september 2013

Av Lillis - 30 september 2013 11:19

                           Nu är det måndag igen och sista dagen i September,

                           tänk vad månaderna går fort, och vi blir bara yngre

                           och vackrare.

                           Söndagen bjöd på en kanon vacker höstdag med sol

                           och det var riktigt skönt ute.

                           Nu på morgonen har jag haft tvättstugan och har sedan

                           varit ute på en promenad, så himla skönt att få röra

                           på sig.

                           I dag till lunch så ska jag göra i ordning en

                           Rotfruktspannkaka med bacon, har ätit det en gång

                           tidigare och det var riktigt gott.

                           Visar ett kort på vår vackra Klosters kyrka

                              EN BRA DAG ÖNSKAR JAG ER.  

Av Lillis - 29 september 2013 10:41

                                   SÖNDAG ÄR JU EN VILODAG, SÅ I DAG SÅ VILAR

                            JAG FRÅN BLOGGEN, MEN KOMMER ÅTER I

                            MORGON MED NYA FRISKA TAG.

                            KRAM PÅ ER OCH HA EN BRA SÖNDAG.  

Av Lillis - 27 september 2013 11:42

                           Idag så var det inte lika kallt som tidigare, varit

                           ut och handlat mat för helgen, så nu behöver vi

                           inte svälta.

                           Nu har jag haft mina sommar kläder ute på vädring

                           under natten och nu ska allt förvaras till nästa

                           sommar, så får vi se hur mycket som krympt i

                           garderoben till nästa gång kläderna ska fram.

                           Skrev ju i ett tidigare inlägg att jag köpt en jumper

                           så nu ska ni få se denna färg glada sak.

                            EN BRA OCH SKÖN HELG SKA NI HA.  

Av Lillis - 25 september 2013 11:12

                            I morse så var det -1 grader, men det är ju inget annat

                            att vänta sig. Solen skiner så fint men när man kommer

                            ut så är det så kallt.

                            I går så var jag på stan och köpte ett presenningset

                            till mina balkongmöbler, orkar inte släpa dom upp och

                            ner till källaren, har ju ingen hiss där jag bor.

                            Så nu är det ordning och reda på min balkong, när jag

                            ändå var på stan så passade jag på att köpa en jumper

                            åt mig.

                            Nu på förmiddagen så var jag ner till Carina och

                            klippte mig, så nu är det även ordning på håret.

                             ÖNSKAR ER EN BRA OCH FIN ONSDAG.  

Av Lillis - 23 september 2013 11:15

                               Ny vecka och nya friska tag och hoppas på att veckan

                               blir bra.

                               I morse så var det +4 grader hos mig, en solig och fin

                               dag har vi men fy sjutton så kallt det blåste ute, men

                               det är bara att gilla läget.

                               Hoppas att ni alla har haft en bra och skön helg.

                               Min helg har varit bra träffat några goda vänner och

                               haft det mysigt.

                               Här ser ni en till som haft en skön helg.

                               ÖNSKAR ER EN BRA OCH SKÖN MÅNDAG.  

                              


Av Lillis - 21 september 2013 11:09

                           En kanon dag har vi med strålande sol och så skönt

                           var det ute, vad kan man mera begära av livet.

                           I går så var det full rulle här hos mig hela dagen,

                           på förmiddagen så städade jag mitt hem och på

                           eftermiddan så kom mitt barnbarn Maria hem till

                           mig, vi satt och fikade och pratade i några timmar

                           och det är så mysigt och roligt när hon kommer.

                           Jag fick en vacker och fin blombukett av henne

                           som jag ska visa för er.

                           På kvällen så var jag hem och grattade Rita som

                           fyllde år och där blev vi bjudna på en jättegod

                           smörgåstårta.

                           NU ÖNSKAR JAG ER EN SKÖN OCH BRA HELG.  

Av Lillis - 19 september 2013 11:08

                             Så grått och trist väder och lite småkyligt är det oxå.

                              I går så gjorde jag i ordning på min balkong, tog bort

                              blommorna som inte var något fina längre.

                              Har nu varit ner på stan en sväng och köpt Ljung som

                              jag ska sätta i balkonglådan så det lyser upp lite.

                              Var även och tittade på lite höstkläder men det var

                               inget som föll mig i smaken.

                               Men en ny klocka fick följa med mig hem denna gång.

                               Var även och fikade med en bekant.

                                ÖNSKAR ER EN BRA DAG, VAR RÄDDA OM ER.  

Av Lillis - 17 september 2013 11:07

                            Nu är hösten här för att stanna, löven dalar ner från

                            träden.

                            Har nu tillbringat några timmar i tvättstugan, men nu

                            är det klart för denna gång.

                            I går var jag ju till Vårdcentralen med min tumme och

                            läkaren var riktigt nöjd med den, så nu ska jag börja

                            att träna upp den igen.

                            När jag ändå var i närheten av Rothoffsparken så

                            passade jag på att gå in där och titta, ganska så

                            mycket blommor finns det kvar än så länge, tycker

                            att det är så rogivande att gå där.

                            Visar några bilder som jag tog där.

                             EN BRA OCH SKÖN TISDAG ÖNSKAR JAG ER.      

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Skapa flashcards