Välkommen till Lillis krypin

Direktlänk till inlägg 11 juli 2010

Kanon väder!

Av Lillis - 11 juli 2010 12:55

Hela helgen har det varit kanonväder, för varmt i mitt tycke och smak, men för alla som gillar värme så är det toppen.

I fredagseftermiddag så ringde Peter och undrade om jag inte kunde bjuda honom och Kate på mat i går( lördag) och det skulle vara något riktigt svenskt så det fick bli kålpudding i värmen. Kan berätta att Kate åt med god aptit och tyckte att det var jätte gott. På eftermiddagen så dök Carina upp en stund.Framåt kvällningen så ringde Rita och ville komma över och fika, så i går var det full rulle hela dagen

Har varit ute en kort sväng och gått men det är på tok för varmt svetten bara rinner. Nu ska jag bara ta det lugnt och bara vara.       

 
 
Ruth

Ruth

11 juli 2010 17:28

Det är olidliga dagar nu, vet inte om jag lever eller befinner mig i helv.... en riktig pina är det. Ja, kålpudding är svenskt så det förslår och vansinnigt gott, älskar även kåldolmar. Gott att få besök så slipper man själv bege sig ut i värmen. Skall visst komma rejält med åska till natten, gillar inte ekipaget med "Tor & Odin" då blir det en sömnlös natt.
Kram vännen !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

11 juli 2010 18:48

Näää fytusan nu är det alldeles för hett för min smak jag mår inte bra när det är så här varmt.
Lagom är bäst men verkar svårt att få lagom.

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Love

Love

11 juli 2010 20:31

Vad du är duktig som orkar göra kålpudding i denna värme. Det är en favoriträtt här hos oss men blir bara i vintertid.
Roligt för Kete att få pröva vår inhemska mat och att hon gillade den.
I dag har jag varit inne hels dagen för ute kan man få solsting.
Skulle egentligen tfäffa dotter och barnbarn i Örebro i morgon men vi står över, orkar inte.
Fotboll på Tv för mannen men jag tar en tur till vännen som bor strax bredvid.
Nu börjar det bli drägligt ute.
Ses vi på bloggträffen i augusti i Örebro?
Återkommer snart med glädje hit coh du ska ha det så bra.
Kram
Love.

http://vindalou.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

12 juli 2010 08:35

Full rulle är skoj :)
Kåldolmar var ett bra val att bjuda på som Svensk mat. Jättegott..
Ja du.. det här vädret ja!
Jag klagar väl inte direkt på det men att inte ha fått regn sen midsommar är lite si så där..
En gul gräsmatta är en ful gräsmatta!
Fast det är ju en fördel dock, man behöver ju inte klippa den någonting. Det växer ingenting!!

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

12 juli 2010 10:08

Ibland har man lite fullt upp.Kålpudding åh det är ju så gott.Vad snäll du är som fixar och donar med mat till gästerna.Och jag håller med dig man börjar bli aningen trött på den här värmen nu.Regn och luftombyte hoppas jag på.
Ha en bra dag vännen!
Kramen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

12 juli 2010 11:12

Du har haft fullt upp med trevligheter ser jag. Här är varmt som i en bastu, men jag lovade mej själv i vintras när det var så kallt och mycket snö att jag inte ska gnälla över värmen och det löftet håller jag.

Ha en bra dag!

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

13 juli 2010 09:02

En bedrift att orka stå i köket en så varm dag. Och jag håller med dig om att det är lite väl varmt nu.
Men visst är det trevligt med besök.
Kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lillis - 9 februari 2015 08:22


                           Nu är helgen över för denna gång, ganska bra väder                            har vi haft förutom att det blåste som sjutton.                            I dag ser det ut som vi får en vacker dag med sol och          ...

Av Lillis - 6 februari 2015 11:18


                               I dag så är solen framme och visar upp sig så                                härligt, - 1 grad har vi, tyckte att det var riktigt                                skönt ute.                                Stora ist...

Av Lillis - 2 februari 2015 12:05


                                Snön bara vräker ner och det är vitt så                                 långt ögat kan se, tycker att det räcker                                 nu med den vita varan som kommit, men                             ...

Av Lillis - 29 januari 2015 12:24


                              Blött, slaskigt och så halt på vissa ställen, men                               just nu så tittar solen fram lite.                               Nu har jag kommit igång med träningen igen och                      ...

Av Lillis - 25 januari 2015 11:50


                               Har nu varit ute och tagit en promenad, riktigt                                skönt var det och vackert med all snö som                                 kommit.                                Nu under förmiddagen ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards