Välkommen till Lillis krypin

Direktlänk till inlägg 9 september 2011

Minnen!

Av Lillis - 9 september 2011 11:09

      I går kväll så satt jag och tittade på gamla kort och hittade det här

      kortet är inte så bra men ni kanske ser i alla fall.  Tänkte tillbaka på alla fina år  som jag var i Dalarna. Min pappa kom därifrån

  så varje sommar var vi hos släkten i Rättvik och Gävunda och hälsade på, många

 fina vänner fick jag oxå där.

 I dag så har vi en vacker höstdag med strålande sol, varmt och skönt var det ute. Nu har jag varit ute och handlat hem lite ätbart till helgen

I helgen så är det Torshälla marknad så i morgon ska Rita och jag åka dit, det brukar vara så mycket att titta på och så är det bara att hoppas att vädret visar sig från sin bästa sida

                          EN SKÖN FREDAG TILL ER ALLA

 
 
ansepanse

ansepanse

9 september 2011 11:37

vilken fin bild :) så du hade en daladräkt, jag bodde i Dalarna några år som barn och har sett de dräkterna ganska mycket, de är så granna med sina färger
en fin fredag till dig också vännen
bamsekramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Marianne

Marianne

9 september 2011 11:44

Ibland så är det gott att kunna vandra tillbaka i sina minnen och ett foto väcker många innen till liv. Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Anita

Anita

9 september 2011 12:13

Oj, vad söt du var vännen!! Vet du ... det börjar klia överallt på mig när jag ser de där hembygdsdräkterna. Jag är ju uppvuxen i Dalarna också och skulle pinas med sockendräkten på varje gång det var något speciellt. För några månader sen beslöt jag mig för att slänga mina (3 st i olika storlekar)som jag haft förvarade i en stor låda. Jag kallade dem för "klipulver". Min mamma trodde att min dotter skulle vilja ha dem men hon har inte varit ett dugg intresserad av dem och det kanske jag har ett finger med i spelet att göra.
Joo då, fina är de på andra men gud bevare mig för att krypa i en själv.

I vilket fall som helst så är du jättesöt och din dräkt är vacker på dig. Tack för att du visar bilden ...
Ha en fin helg min goa vän. Tack för att du finns !!!
Stor kram från mej !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

 
irja

irja

9 september 2011 13:53

Hej vännen,,,
Hoppas Torshälla marknaden bjuder på dina förväntningar, och att du inte blir besviken, som förra helgen,,,,
Det börjar så småningon klarna upp här också, en solstrimma letar sig fram mellan molnen.... Så söt liten Prinsessa du är på bilden...
Önskar dig en fin/fin mys fredag vännen....
KramiZ IA

http://40-talisten. bloggplatsen . se

 
agge

agge

9 september 2011 14:44

Så liten och söt du var där då. Vad fin du var i folkdräkt och allt.

Hoppas att ni får en trevlig stund på marknaden.

kram

http://havefun.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

9 september 2011 14:51

Vilken söt liten tjej!
Vad roligt att du också rotar i gamla kort. det finns mycket fina skatter där det ser man.
Hoppas du har fler gamla bilder att visa.
Jag ska på kräftskiva till en väninna om en stund.
Önskar dig en skön helg och ha det så trevligt i Torshälla.
Kram!

http://bloggplatsen

 
annemon

annemon

9 september 2011 14:55

I Dalarna är det så vackert och fint och visst är dräkterna fina.Håller med dig en riktigt fin dag att njuta av.Torshälla marknad var ett tag sedan jag var på, får se om lusten faller på i morgon för på söndag passar det inte alls.

http://annemon.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

9 september 2011 15:52

En liten dalkulla på bilden:)Är det du Lillis?Hoppas ni får ett vackert väder på marknaden.
Ha en skön kväll!
Kramar Lena.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

9 september 2011 16:54

Svar till Lena
Det är jag på bilden
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

9 september 2011 18:03

Så fin du är på kortet.Dalarna ligger mej varmt om hjärtat och där har jag varit mycket.Hoppas att du får en fin helg med allt vad du ska företa dej.

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

9 september 2011 21:32

Säger som andra här, visst är det fint i Dalarna. Har en brevkompis där sedan många år tillbaka, men det blir inte så mycket brevskrivande nu som tidigare. Konstigt är det.
Hon finns oxå på FB så vi skriver lite där till varandra då och då.
Så fin du är på kortet.

Tass

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Ruth

Ruth

9 september 2011 22:10

Så fint och gulligt foto på dig, var det midsommarafton tro när du bar denna dräkten. I Rättvik har jag varit flera gånger, då på dans i parken, en mysig plats.
Hoppas vädret håller fin standard när ni skall till Torshälla marknad, håller tummarna för er.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

10 september 2011 07:11

Underbar bild det där tycker jag!
Hoppas ni får fint idag när det är marken i Torshälla.
Ha en fin lördag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

10 september 2011 14:37

Alltid kul med marknader, tyvärr har vi missat några i sommar men snart är det Kopparbergs marken och sedan Sanna Marken så de två hoppas vi hinna med. Söt lite tös alltid roligt med gamla fotografier, jag har en med mig i Balettklänning 7 år tror jag att jag var.
Ha en trevlig helg Kram Anita Lundwall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

L

12 september 2011 13:40

Å, så söt du är på bilden mamma! :-) Kram Liselotte

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lillis - 9 februari 2015 08:22


                           Nu är helgen över för denna gång, ganska bra väder                            har vi haft förutom att det blåste som sjutton.                            I dag ser det ut som vi får en vacker dag med sol och          ...

Av Lillis - 6 februari 2015 11:18


                               I dag så är solen framme och visar upp sig så                                härligt, - 1 grad har vi, tyckte att det var riktigt                                skönt ute.                                Stora ist...

Av Lillis - 2 februari 2015 12:05


                                Snön bara vräker ner och det är vitt så                                 långt ögat kan se, tycker att det räcker                                 nu med den vita varan som kommit, men                             ...

Av Lillis - 29 januari 2015 12:24


                              Blött, slaskigt och så halt på vissa ställen, men                               just nu så tittar solen fram lite.                               Nu har jag kommit igång med träningen igen och                      ...

Av Lillis - 25 januari 2015 11:50


                               Har nu varit ute och tagit en promenad, riktigt                                skönt var det och vackert med all snö som                                 kommit.                                Nu under förmiddagen ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards