Välkommen till Lillis krypin

Direktlänk till inlägg 1 maj 2012

1:a Maj!

Av Lillis - 1 maj 2012 12:28

                                Sköna Maj välkommen till oss nu igen, du härliga årstid.

                                Även i dag så har vi en stor sol på himelen. Har nu varit

                                på en promenad så varmt och skönt var det.

                                Kan även berätta att i dag så mår jag toppen och det

                                känns så skönt.

                                Nu har jag ställt ut mina pelargoner på balkongen, får

                                ställa dom utefter väggen på kvällarna och täcka dom

                                i fall det blir frost.

                                Nu har Hasse varit här en snabbis och fått lite kaffe

                                och även en pratstund.

                                Är det någon som vet vad detta vackra träd heter som

                                växer så fint på våran gård

                                 NU ÖNSKAR JAG ER EN BRA 1:a MAJ  

 
 
Malin

Malin

1 maj 2012 13:22

Ingen aning om vad trädet heter, men fint är det :)
Hoppas du hade en trevlig valborg!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

1 maj 2012 14:46

Japanskt eller Kinesiskt körsbärs träd jag har ett likadant ute på min gräsplätt.
Men som tyvärr ej börjat blomma ännu.
Underbart skönt ute....så nu flyttar jag ut mig på altanen igen.
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

1 maj 2012 17:48

Åhh vad skönt att du mår bra idag! Det blir jag glad av att höra. Mina pelargoner får nog bli inne dom. Än är det lite för kallt ute men jag köpte en helt ny idag. Stark cerise i färgen. Jättefin :)

kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Annika

Annika

1 maj 2012 19:49

Sååå glad jag blir då jag läser att du mår toppen idag. Visst är det underbart med sol. Mer av den vill vi se. Ha nu en fin kväll. stor kram

http://www.badtant.bloggo.nu

 
annemon

annemon

1 maj 2012 20:52

Håller med Cina tror nog att det heter något av dessa som hon säger.Härlig första maj sol och värme det är underbart.Fint med pelargoner hoppas dom klara sig.
Kramen

http://annemon.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

1 maj 2012 23:11

Kan inte hjälpa dig att ge ett namn på trädet du har fotat, men det låter rätt med dom svaren du redan har fått och Cina har koll på det man vill ha svar på och missar sällan eller aldrig.

Tror inte du behöver frukta nattfrost.
Vädret kan man knappast klaga på, men lite för varmt för mig, är ju ingen soldyrkare och tål värme så dårligt. Naturens grönska har exploderat nu på ett par dagar.
Det är nog sommaren som har kommit nu, tror inte den backar ännu en gång.
Kram på dig.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

1 maj 2012 23:34

Så skönt att du mår bra idag de e gott.
Ja du får vårda dina blommor skulle ju va tråkigt om dom frös men tror inte de kommer bli så kallt nu, hoppas i alla fall.
Kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Inger Rozén

Inger Rozén

5 maj 2012 18:27

Hej!
Jag är ny här.Har sett ditt nanamn lite här och var och nu blev jag nyfiken.Trädet där,påminner mig om Mangolia,men är det små blommor kan det vara något japanskt.Vackert är det!
Vacker blogg också!

http://chintoh.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lillis - 9 februari 2015 08:22


                           Nu är helgen över för denna gång, ganska bra väder                            har vi haft förutom att det blåste som sjutton.                            I dag ser det ut som vi får en vacker dag med sol och          ...

Av Lillis - 6 februari 2015 11:18


                               I dag så är solen framme och visar upp sig så                                härligt, - 1 grad har vi, tyckte att det var riktigt                                skönt ute.                                Stora ist...

Av Lillis - 2 februari 2015 12:05


                                Snön bara vräker ner och det är vitt så                                 långt ögat kan se, tycker att det räcker                                 nu med den vita varan som kommit, men                             ...

Av Lillis - 29 januari 2015 12:24


                              Blött, slaskigt och så halt på vissa ställen, men                               just nu så tittar solen fram lite.                               Nu har jag kommit igång med träningen igen och                      ...

Av Lillis - 25 januari 2015 11:50


                               Har nu varit ute och tagit en promenad, riktigt                                skönt var det och vackert med all snö som                                 kommit.                                Nu under förmiddagen ...

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards