Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under mars 2010

Av Lillis - 9 mars 2010 11:59

 Samma vackra väder som i går helt underbart. Har varit ute på en promenad och det var så varmt ocg skönt,

 Nu var det 3-4 månader sen Carina var till Las och vidgade strupen så i dag är det åter dax  för henne att få det gjort. Fast jag vet att det är ett lättare ingrepp så är man ju alltid orolig som mamma, att inget ska gå tokigt.

När solen försvunnit från mitt köksfönster så ska jag tvätta av fönstret samt byta

gardiner och det ska bli skönt att få det gjort

En vacker dag önskar jag er

Av Lillis - 8 mars 2010 11:25

 En solig och vacker dag har vi i Eskilstuna, fåglarna kvittrar och man blir på gott humör. Nu ser man att solen börjar att ta lite på snön som försvinner lite för varje dag.

 På morgonen så var det åter ett motionspass upp och ner i tvättstugan, men det är så skönt när det äntligen är färdigt.

Har även varit hem till Anita och vattnas hennes blommor en sista gång för i morgon natt så kommer hon hem från Spanien.

 Lite senare ska jag gå en riktig långpromenad i det vackra vädret

En solig och bra måndag önskar jag er

Av Lillis - 7 mars 2010 12:09

Ja, då har man åkt Vasaloppet sen tidigt i morse. Skämt åsido jag har följt det hela på TV:n tycker att det är så roligta att se. Har tittat på det i herrans många år.

Kanske har det med mina rötter att göra som kommer i från Dalarna, har varit på många av platserna som dom åker förbi. Oj så spännande det var på upploppet två svenskar som låg först och det blev en svensk som tog hem det hela, starkt gjort.

Nu känner jag mig precis slut. Ska gå ut lite senare fram på dan och få lite luft

Önskar er alla en bra söndag

Av Lillis - 5 mars 2010 12:14

 En solig och vacker fredag,tror kanske att våren är på väg, jag hoppas.

 Har varit och hämtat mina nya glasögon som jag provade ut för ett tag sen. När jag ändå var på stan passade jag på att gå in på Röda Korset och lämna in glasögon som legat i en låda och skräpat och som jag inte andvänt på fler år, och dom blev jätteglada för dom,kanske kommer dom till lite nytta.

I kväll så är det Let's dance som gäller ska bli spännande och se hur det går för paren

Här kommer en bild på glasögonen så ni får se dom

 En bra och fin fredag önskar jag er  

Av Lillis - 4 mars 2010 11:52

 Även denna morgon var det kallt, under förmiddan så började solen på skina, och när den sken genom fönstren så fick jag se att jag nog behövde att städa och katthår har jag oxå så det heter duga. Så nu har jag städat och fejat hela förmiddagen. Så nu ska jag klä på mig och gå en riktig långpromedad i det vackra vädret och det ska bli riktigt skönt. När jag kommer hem så ska jag äta fläsk,potatis och bondsås det har jag längtat efter så länge.

En fortsatt bra dag önskar jag er.

TACK ATTIS FÖR DEN FINA GÅVAN  

Av Lillis - 3 mars 2010 14:21

 En kall morgon -8 grader under förmiddagen så kom solen och det såg så skönt ut, men man lurar sig lite på vädret när solen är framme, för ute blåste det så kallt.

 I morse så började jag att plantera om mina blommor, inget kul att göra men ibland så är det nödvändigt. Tog en paus från blommorna och gick över till Maria som jag lovat så hos henne har jag varit några timmar

 Nu har jag nyss kommit hem så nu ska jag fortsätta med blommorna så det blir klart någon gång

En bra onsdag önskar jag er

Av Lillis - 2 mars 2010 13:03

 I morse så var det -10 grader och det blåser nordan så himla kallt

På morgonen har jag frostat av frysen och det var bara att ställa ut backarna med mat på balkongen och det funkar ju bra när det är så kallt ute. Känner mig riktigt nöjd med mig själv att jag har fått detta gjort.

Siv och jag har varit ner en sväng på stan och tittat i affärerna, dom har fått in mycket snyggt till våren, i dag så handlade jag inte något

 Sedan gick vi på Atena och åt lunch tillsammans och det smakade bra och det är även roligt att umgås en stund

Önskar er alla en fortsatt bra dag

Av Lillis - 1 mars 2010 11:04

 I morse när jag slog upp mina ljusblå och tittade ut så snöar det igen snön bara vräker ner, konstigt väder vi har i går så var det tö väder som hette duga i dag så är det minusgrader igen.

I går så var jag hem och firade Peter som fyllde år i fredags, och det bjöds på god smörgåstårta som Carina hade fixat och några trevliga timmar hade vi att umgås.

Under förmiddagen så har jag varit och tittat till Anitas blommor och post och när jag är utanför hennes dörr så hör jag att det piper och likadant när jag kom in i lägenheten så det var bara att plocka ner brandvarnaren

Nu önskar jag er alla en bra dag

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards