Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under mars 2010

Av Lillis - 20 mars 2010 15:36

 En vacker och skön lördag har vi i Eskilstuna, fåglarna kvittrar och solen har varit framme hela dagen, man ser för varje dag som går att snön försvinner allt mera och stora vattenpölar överallt. Har varit ute en riktig långpromenad i det fina vädret.

 Kan berätta att vi hade en jätte trevlig kväll i går, men det var så lite folk lite folk ute och dansade.

 I kväll så ska jag titta på körslaget

Önskar er alla en skön kväll

Av Lillis - 19 mars 2010 10:41

 En mulen dag,tidigt i morse så regnade det och det är så slaskigt ute.

I morse så kom fastighetsskötaren och fixa min toa och då var jag lite småsur.

I kväll så kommer Siv,Björn och Hasse hem till mig. Ska bjuda på lite mat det blir potatisgratäng, fläskytterfile och grönsaker.

Senare fram på kvällen så ska vi gå och svänga våra lurviga till Thorleifs och det ska bli roligt det var ju ett bra tag sen man var ut och dansade. Hoppas bara att det blir en bra kväll.

Önskar er alla en bra fredag

Av Lillis - 18 mars 2010 10:51

 Grått och trist väder ute.

 Går här och väntar att fastighetsskötaren ska dyka upp, han ska fixa min toastol

när jag spolar så rinner det ner vatten på golvet.

 Under tiden när jag går här och väntar så har jag städat och donat så nu är det klart. Men jag väntar på att få gå ut och promenera. Men inget är som väntans tider. Får väl hoppas att han dyker upp som han har lovat.

Har inget mer att skriva om i dag, Men vi hörs i morgon

 Ha det gott

Av Lillis - 16 mars 2010 10:49

 En kall morgon, nu är solen framme men det är lite små kallt ute.

 När jag var ute och gick så går det en äldre dam en bit framför mig efter henne så går det en kille. Rätt som det var så halkade hon omkull och killen går bara förbi.

Jag går fram till henne och undrar om hon gjort sig illa, men hon hade inte ont någonstans, hon kom inte upp själv så jag skulle hjälpa henne upp men orkade inte få upp henne. Nu fick jag se att killen som gick förbi henne stod och pratade. Så då flög fan i mig så jag skrek till honom att nu kommer du hit och hjälper till och hör och häpnad så gjorde han det så vi fick upp henne. Jag stod kvar en stund för att se att allt var bra och att hon klarade sig själv. Men tur var ju att hon inte brutit sig.

Önskar er alla en bra dag

Av Lillis - 15 mars 2010 12:14

                      Nya utmaningar, får väl se vad veckan har att bjuda på.

Fortfarande så är det kallt på nätterna och tidigt på morgonen, det är väl därför det tar så lång tid innan all snö försvinner, och det som tinar upp under dagen fryser på under natten och det är jättehalt ute. Även i dag så har vi strålande sol.

 Har varit ute och gått en kortare promenad.

Hade bara varit inne en liten stund när Hasse kom och hälsade på, han var gift med min bästa vän som gick bort för några år sedan. Men det är kul att vi fortfarande har kontakt med varandra och kan umgås som vänner.

I kväll så är det TV:n som gäller då är det många bra program att titta på

Önskar er alla en bra måndag

Av Lillis - 14 mars 2010 10:52

                    Tack för alla krya på hälsningar, det värmde.

 En helt underbar söndag har vi strålande sol så fint. Även i går så hade vi en vacker dag, men den tillbringade jag mest i sängen. Men i dag så mår jag mycket bättre är bara lite snuvig, men det är smällar man får ta

Tyckte ni att det var rätt låt som vann i går? Anna sjunger ju fint men jag undrar om den slår utomlands.

 Har varit ute och gått en liten sväng, men jag kände mig precis slut efter den lilla rundan. Ska nog vila en stund så kommer jag igen i morgon

Ha en underbar söndag

Av Lillis - 12 mars 2010 11:32

 I natt så har det snöat det såg man på bilarna i morse.

Har precis varit och handlat hem mat till helgen och det var så skönt ute solen skiner och fåglarna kvittrar vad kan man mer begära.

 Snabeldraken har fått kommit fram på morgonen för just nu så fäller Snuttan så mycket hår är katthår överallt.

 Känns som jag håller på att bli förkyld, kliar i halsen, nyser och har huvudvärk så det blir att kurera sig och ta nya tag igen.

Var bortbjuden i kväll men som jag känner mig så får det nog bli en skön hemma kväll med Snuttan, vi får äta räkor och titta på Lets'dance.

      Önskar er alla en skön helg  

Av Lillis - 10 mars 2010 11:30

 Ännu en vacker dag, solen skiner fåglarna kvittrar och vårkänslorna börjar på att komma fram. Det är så halt ute så man går och spänner sig hela tiden vill ju inte tratta på ändan.

 Kan berätta att det gick bra för Carina i går som om några dagar så kan hon börja att äta ordentligt igen och det behöver hon för hon har gått ner mycket i vikt.

 Om en stund när solen försvunnit från sovrumsfönstret så ska jag tvätta av fönstret och byta gardiner, skönt att få det gjort.

På eftermiddagen så ska jag gå över en stund till Anita och höra hur hon hade det i

Spanien

En solig och fin onsdag önskar jag er alla

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards