Välkommen till Lillis krypin

Alla inlägg under juni 2013

Av Lillis - 5 juni 2013 12:47

                                 Under förmiddagen så tog jag cykeln och cyklade ner

                           till Vårdcentralen med min tumme, läkaren vände och

                            vred och klämde på min stackars tumme, så på tisdag

                           så ska jag röngta den.

                           När jag cyklade hem så tog jag vägen förbi

                           Rothoffsparken och var in däe en stund och tittade.

                           Sen hem och ställa ifrån mig cykeln och gå ner till

                           Apoteket på stan, gick även och tittade i lite affärer.

                           Nu tänker jag ta det lugnt resten av dagen och bara

                           vara och även gå ut på balkongen och sätta mig i solen.

                            EN FORTSATT BRA OCH FIN DAG SKA NI HA.  

Av Lillis - 4 juni 2013 12:49

                                 Tidigt i morse så var det så soligt och fint, men

                            sen försvann solen.

                            När jag var ute på min promenad så blåste det

                            kyliga vindar inte ett dugg skönt.

                            Nu börjar det oxå att poppa upp massa mörka

                            moln få se vad det blir av detta.

                            Har försökt att tagit kort på dom små andungarna

                            i dag men jag får inte till det dom är alldeles

                            för snabba.

                            I morgon förmiddag så ska jag till doktorn igen

                            med min tumme som jag fortfarande inte kan

                            böja på, får höra vad dom säger den här gången.

                            NU MINA VÄNNER FÅR NI HA EN BRA DAG.

Av Lillis - 3 juni 2013 12:16

                                Efter en morgon när jag inte visste hur vädret skulle

                          bli så sken det upp och blev en kanondag så varmt

                          och skönt.

                          Såg under min promenad att änderna har fått ungar

                          så små och söta, försökte att ta kort på dom men

                          fick inte till det dom dök ner i vattnet men får försöka

                          en annan dag.

                          Nu håller jag på och rostar grönsaker som jag ska äta

                          till lunch.

                          Sen blir det att gå ut igen i det vackra vädret och ta

                          vara på denna dag.

                           EN BRA OCH FIN DAG ÖNSKAR JAG ER.  

Av Lillis - 1 juni 2013 12:59

                                En helt underbar och skön dag har vi haft än

                          så länge, så varmt och skönt, jag trivs som

                          fisken i vattnet.

                          Vädergubbarna har ju lovat regn på eftermiddan

                          återstå att se hur det blir med den saken.

                          Ska strax gå ut och sätta mig på balkongen

                          och bara njuta.

                           EN SKÖN OCH BRA HELG ÖNSKAR JAG ER  

Presentation

Översätt bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Väder

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards